Kondis på glid

Idag var jag och min sambo på ett uppdrag. Vi skulle bära två soffor, tre resårmadrasser, fyra hyllor och en del smågrejer från andra våningen till vår släpkärra utanför porten. Ett till synes enkelt uppdrag. I alla fall om man har en gnutta kondis.

Musklerna finns där. Troligtvis tack vara mitt jobb. Jag lastar och slänger i genomsnitt ett ton skräp i veckan. Men kondisen lyser med sin frånvaro. För varje tur till andra våningen blev benen tyngre och tyngre. När allt var lastat var jag helt färdig. Ganska sorgligt. För jag vet att det är lätt fixat. Ett par snabba promenader i veckan gör stor skillnad. Men tror ni att jag går ut och går för det? Inte då. Jag väntar. På något mystiskt. Som helt plötsligt ger mig en vältränad kropp och maratonkondis utan minsta ansträngning. Den som väntar på något gott…?

Ja, ja. Även solen har sina fläckar. Just nu är jag galet nöjd med att jag klarade påsken utan socker och mjöl. Träning och kondis kommer så småningom.

En sak i taget. En dag i taget. Nu ska jag vila…

12593540_10209466976810566_5861965597171963186_o

Kommentera

