Kämpar på

Jag håller suget stången. Ibland är det nära katastrof men tack vare Patrics enorma stöd har jag lyckats undvika de värsta fällorna. Vikten masar sig neråt i sakta mak. Den här veckan gick jag bara ner ett knappt halvkilo. Det är lättare att hålla motivationen om man ser mer skillnad på vågen. Jag har nu kämpat i nästan två månader. Totalt har jag tappat 4 kg. Det känns lite futtigt även om jag är oerhört glad att det går åt rätt håll.

För att öka på viktminskningstakten har jag bestämt mig för att köra lite striktare LCHF i en vecka. Bara för att se hur jag mår och om kilona rasar fortare. Jag är nu inne på dag tre. Väntar på omställningsbesvären. När  jag testade detta för några veckor sedan fick jag våldsam huvudvärk och stor matthet i hela kroppen dag tre. Det blev så illa att jag gav upp på femte dagens morgon. Men nu känner jag mig bättre rustad. Även om jag hade längtansfulla drömmar om bananer nyss. Sockret lockar var jag än går. Tur att jag sanerat hemmet från konstgjorda och ohälsosamma sockerfällor.

Än så länge går det bra. Och ikväll ska jag göra lite yoga. Det är bra för både kropp och själ. Imorgon kanske suget är borta?

En dag i taget…

2012-07-12 07.16.19

Kommentera

